Změna cenové politiky Atlassian od 2. října 2017

7.9.2017 | Petr Michálek | Události

Společnost Atlassian přistoupila ke změně cen serverových licencí všech svých produktů s platností od 2. října 2017, a to přibližně o 10%. Tato úprava cen odráží zvýšené investice do rozvoje serverových produktů. Jak se na tuto změnu můžete připravit?

Dne 31. srpna Atlassian zaslal svým zákazníkům email s oznámením o změnách cenové politiky, kterým avizuje navýšení cen za licence pro serverové produkty přibližně o 10 %. Avizovaná změna cen bude platná od 2. října 2017. Veškeré objednávky vytvořené 2. října 2017 a později tak již budou odpovídat novým – vyšším cenám.

Dojde k navýšení cen následujících licencí:

  • Nové licence pro serverové produkty
  • Obnovení (maintenance) pro serverové produkty
  • Atlassian pluginy (Portfolio for JIRA, Confluence Questions, Confluence Team Calendars, aj.)

Tyto ceny naopak navýšeny nebudou:

  • Startovací licence
  • Data Center produkty
  • Enterprice licence
  • Cloud produkty (k navýšení jejich cen došlo již v červenci 2017)

Zachování nebo zvýšení cen pluginů třetích stran zprostředkovávaných přes Marketplace závisí na jednotlivých prodejcích a je třeba si ceny ověřit na Marketplace individuálně.

Jak se můžete na zvýšení cen připravit?

Atlassian tímto oznámením umožnil všem svým zákazníkům zareagovat včas na změnu podmínek a cenové politiky. Pokud jste tedy zvažovali nákup licencí, případně potřebujete licence obnovit, lze za určitých podmínek využít stávajících cen ještě před jejich navýšením:

Vyprší Vám jakákoliv Atlassian licence mezi 2. říjnem a koncem roku 2017?

V tomto případě Vám doporučujeme, abyste si již nyní objednali prodloužení této licence. Pokud si do konce září prodloužení licence předobjednáte, budete schopni ji zakoupit za stávající cenu kdykoliv do konce roku, tedy v termínu, kdy Vaše licence opravdu vyprší.

Právě jste si licenci obnovili, ale počítáte s obnovením i v dalších letech?

Již nyní si můžete objednat obnovení licence i pro další období, které však nabude platnosti až po vypršení právě zakoupeného obnovení. Maintenance lze zakoupit až na 36 měsíců, proto je důležité, aby celkové období současné maintance a nových objednávek tuto hranici nepřekročilo.

Pozor, maintenance se ale v případě budoucího upgradu nepřenese! Pokud byste se v rámci období prodloužené maintenance rozhodli upgradovat licenci na vyšší počet uživatelů, zakoupená maintenance se nepřenese a o již zaplacené období přijdete.

Uvažujete nyní o zakoupení některého Atlassian produktu, ale závazně se rozhodnete až po 2. 10. 2017?

Do konce měsíce září můžete podat nezávaznou objednávku licencí za stávající ceny a samotný nákup zrealizovat až ve ve chvíli, kdy se ke koupi rozhodnete. Platnost této předobjednávky je do konce roku 2017.

Rozhodujete se u některé z licencí mezi dvěma počty uživatelů?

Rozhodujete-li se nyní mezi dvěma počty uživatelských licencí, nebo věříte, že u Vás může dojít k nárůstu počtu uživatelů licencí v blízké době, doporučujeme nezávazně objednat vyšší verzi licence již nyní s původní cenou.

Upgrade jakékoliv licence se bude od 2. října 2017 řídit novou cenovou politikou. Cena za obnovení (renewal) licence činí polovinu ceny původní licence. Od 2. října 2017 se polovina ceny bude již počítat z již zvýšených cen bez ohledu na to, kolik zákazník za původní licenci opravdu zaplatil.

Víte jistě, že Vám počet potřebných licencí během následujících 2 – 3 let nenaroste?

Maintenance licencí je možné zakoupit na dobu 12, 24 nebo i 36 měsíců. Pokud jste si tedy jisti, že Váš tým v následujících letech výrazně nenaroste a nebudete potřebovat upgradovat na vyšší počet uživatelů licence, je pro vás výhodné již nyní zakoupit delší maintenance.

Pozor, maintenance se ale v případě upgradu nepřenese! Pokud si tedy nejste jisti, že nebudete muset upgradovat na vyšší počet uživatelů licence, zakoupení delší maintenance není výhodné, protože při upgradu například v polovině maintenance o tento již zaplacený půl rok přijdete.

Udržování platné maintenance Vám přináší následující výhody:

  • Nové funkce a další zlepšení v rámci dostupných aktualizací
  • Opravy kritických chyb systému
  • Eliminaci bezpečnostních rizik (bezpečnostní záplaty)
  • Podporu společnosti Atlassian (výpomoc s případnými problémy spojenými s instalací, upgradem systému, konfigurací či integrací s dalšími Atlassian produkty)
POZOR!

Ve vytvořených objednávkách nebude možné dělat změny se zachováním stávajících cen. Pokud se rozhodujete například mezi dvěma variantami licencí, je vhodné vytvořit nezávazné objednávky pro obě verze, z nichž pak pouze jedna bude realizována.


Máte-li další dotazy, které jsme nezodpověděli v tomto článku, neváhejte se na mě přímo obrátit. Rádi Vám pomůžeme najít nejvhodnější variantu licencí a maintenance pro Vaši společnost a zajistíme jejich objednání.

Petr Michálek Petr Michálek

Business Director

Rád pracuji s lidmi a zákazníky, kteří si volí ambiciózní cíle. Dosahování takových cílů je často obtížné, a právě proto má smysl. Obohacuje nás i naše klienty a umožňuje neustále posouvat naše hranice kupředu.

+420 602 507 062

Komentáře

Podobné články

Jaká byla Agilia Conference 2017

Před pár dny se v Olomouci konala Agilia Conference 2017. Byli jsme partnerem konference a byli jsme u toho. Přečtěte si jaká byla letošní Agilia a o čem se mluvilo.

Jsme partnerem Agilia Conference 2017

V MoroSystems jedeme agilně. A to nejen ve vývoji software. V roce 2017 zkoušíme využívat SCRUM pro řízení naší firmy. V obou případech využíváme nejlepší nástroj na trhu pro podporu agilních metodik, kterým je Atlassian JIRA. Proto je nám ctí podpořit největší a nejlepší konferenci o agilních metodikách ve střední Evropě - Agilia Conference, která se koná 27. - 31.3.2017 v Olomouci.

*
*
*
*
*
*

Naši práci důvěřují tyto firmy

Kontaktujte nás